Husregler

Click here for English


Læs venligst husreglerne og tjek de mest stillede spørgsmål under FAQ for yderligere information. Hvis du ikke kan finde svar på dit spørgsmål skal du kontakte den respektive kontaktperson til besvarelse af dit spørgsmål.


Nedenfor kan du tjekke kollegiets budget for kalenderåret.


FAQ



Q: Hvilken rolle har Cphbusiness’ administration og det internationale kontor?

A: De er kun ansvarlig for at bekræfte, at ansøgerne er aktive studerende.

Q: Hvorfor vil der være et fradrag på 150 kr per måned fra mit depositum?

A: Vi renoverer/maler værelserne grundet slitage hvert 2-3 år afhængigt af varigheden af beboerens ophold. Jo længere du bor i værelset, desto større er sandsynligheden for at det vil skulle males, når du flytter. Vi forsøger at øge kvaliteten og standarden af værelserne og det er derfor, vi sigter mod at give et nymalet værelse til alle der flytter ind. Så disse 150 kr. går til en særskilt konto, der skal bruges til at male værelset ved fraflytning. Du vil ikke være forpligtet til at betale yderligere beløb, hvis værelsets tilstand er et resultat af normale omstændigheder. Men hvis du laver huller i væggene, ødelægger et vindue eller lignende, vil en yderligere reduktion blive foretaget fra dit depositum til dækning af disse omkostninger.

Q: Hvad får jeg når jeg flytter ind?

A:

○ Nøgle til dit værelse (anvendes også til den fælles indgangsdør, der fører til værelset)

○ Mindre nøgle til postkassen

○ ID-adgangskort der bruges til at komme ind på kollegiet samt til brug af vaskemaskiner

Papir med dine legitimationsoplysninger til vaskemaskinesystemet.

Q: Jeg har ansøgt om et værelse, men jeg har ikke hørt noget fra administrationen i et par dage, hvornår vil jeg få et værelse?

A: Ansøgning om værelse vil ikke garanterer dig en plads på kollegiet. Vi fokuserer på at give værelser til studerende med størst behov og langsigtet indkvartering (1,5-2 år). Det betyder, at meget få værelser bliver ledige hvert semester. Hvis du ikke har hørt fra os inden for 2 uger fra ansøgning er sendt kan det betyde, at administrationen ikke har nogen ledige værelser. Du er velkommen til at sende en opfølgende e-mail.

Q: Hvordan kan jeg få et værelse på kollegiet?

A: Du kan læse mere om processen på Ansøgningssektion.

Q: Hvornår får jeg svar, hvis jeg har fået et værelse på kollegiet?

A: Du vil kun blive kontaktet af Knords administration i tilfælde af at du har fået et værelse. Det er meningsløst at kontakte CPH administrationen og det internationale kontor og spørge dem hvornår du vil få et værelse.

Q: Er der en venteliste til kollegiet?

A: Ja, der er en venteliste, som vedligeholdes af kollegiets administration.

Q: Skal jeg betale for at ansøge om et værelse på kollegiet?

A: Ikke i øjeblikket.

Q: Hvad er et budget?

A: For at vi kan tilsikre os at du kan betale dit depositum, din husleje osv., kræver vi, at de studerende vedlægger et budget for det følgende år i deres ansøgning. Dette betyder at du skal give os et overblik over:

Din (forventede) indkomst (løn, opsparing, bidrag fra dine forældre, tilskud osv.)

Dine (forventede) udgifter (husleje, mad, transport, tøj osv.)

Q: Hvad er processen ved fraflytning af kollegiet?

A: Du skal informere os mindst en måned i forvejen og få godkendelse, ellers kan du blive bedt om at betale/opholde dig i værelset i op til 1 måned mere! Dette er processen:

  1. Du skal skrive til administratoren af kollegiet, Marie-Luise, på mlr@knord.dk. Din email skal indeholde dit fulde navn og værelsesnummer samt dato for forventet fraflytning.
  2. Efter du har modtaget godkendelsen fra administrationen skal du udfylde denne online blanket med dine bankoplysninger, som vil blive anvendt til returnering af depositum.
  3. Du skal lave en aftale med Residence Manager og/eller inspektøren om at inspicere dit værelse for skader og om det er rent, og du skal aflevere dine nøgler. Sørg for at fjerne alle dine ejendele før inspektionen.
  4. Baseret på en foruddefineret kontrolliste med ting og steder for rengøring, kan du blive bedt om at rengøre manglende steder. Du kan blive bedt om at rengøre, reparere, male eller hvad der ellers er behov for.
  5. Efter inspektionen sendes en bekræftelse til administrationen, og depositum vil blive returneret baseret på Residence Manager og/eller kollegieinspektørens feedback på værelsets tilstand.
Q: Hvornår får jeg mit indskud tilbage efter fraflytning?

A: Det tager mellem 1 og 3 måneder afhængig af arbejdsbyrden hos Knords administration.

Q: Jeg fik ikke brev omkring husleje denne måned, hvad skal jeg gøre?

A: Du kan betale online, hos din bank eller på posthuset med følgende informationer:

Bank / Address Danske Bank

Lyngby Afd Lyngby Hovedgade 25

2800 Lyngby

Reg.nr 4319

Kontonr 19 888 40

IBAN DK02 3000 0001 9888 40

SWIFT-BIC: DABADKKK

Q: Kan jeg give (fremleje) mit værelse til familie eller en en ven?

A: Dette er ikke tilladt, bortset fra ekstraordinære tilfælde, hvor du rejser til udlandet for dit praktikophold. Du er nødt til at informere Residence Manager og kollegiets administrator og få deres godkendelse, ellers risikerer du at miste dit værelse.

Q: Kan jeg betale mere end en husleje ad gangen?

A: Ja, du kan godt betale din husleje på forhånd. Det tilrådes at beholde kvitteringer/screenshots.

Q: Hvad er den tilladte tid for fester og andre støjende aktiviteter?

A: De tilladte tider er:

Søndag - Torsdag ikke senere end kl. 22:00

Fredag og lørdag ikke senere end kl. 24:00

Hvis dette ikke respekteres risikerer du at få en advarsel.

Q: Er rygning tilladt på værelserne?

A: Nej. Kollegiet er en røgfri zone.

Q: Jeg har mistet mine nøgle og mit ID-kort, hvor meget koster et nyt sæt?

A: I tilfælde af du mister dine nøgler/ID-kort:

Nøgle til værelse = 300 kr.

Nøgle til postkasse = 100 kr.

ID-kort = 100 kr.


Når du laver bankoverførselen skal du sørge for at notere hvad du betaler for samt dit værelsesnummer.

Q: Kan jeg undlade at betale de sidste to måneders husleje, og få fratrukket beløbet fra mit depositum?

A: Nej, du kan ikke undlade at betale husleje. Efter den første måned, hvor du ikke betaler huslejen, vil du modtage et brev med en advarsel. Hvis du stadig ikke betaler, risikerer du at miste værelset den sidste måned af dit ophold. Du kan også miste hele dit depositum.

Q: Hvad gør jeg hvis der er et problem på kollegiet/på mit værelse?

A: Det afhænger af problemets natur. Hvis det er administrativt skal du kontakte administrationen på Knord - Liselotte Henriksen eller Marie-Luise. Hvis det er af praktisk karakter (hvis noget er gået i stykker ved almindelig brug, røg på værelserne, vand fra loftet osv.) skal du kontakte Dorm manager på hans email..

Tjek kontaktsektionen for at se kontaktoplysningerne.

Q: Kan inspektøren eller Dorm manager få adgang til mit værelse uden min tilladelse?

A: Generelt, nej. Men i tilfælde hvor lejeren forsømmer lejeaftalen (ikke betaler husleje, ryger på værelset, bruger ulovlige stoffer osv.) kan der træffes foranstaltninger til at fjerne lejeren fra værelset og nedlægge hans/hendes ophold i boligen uden returnering af depositum. De har fået tilladelse til at komme ind, når noget på værelset skal ordnes, f.eks. vasken, sætte persienner op, ordne stikkontakter osv.

Q: Hvordan kan jeg genopfylde mit vaskekort?

A: Venligst klik på dette link.

Q: Hvordan flytter jeg ind på mit værelse?

A: Du skal kontakte residence manager mindst 1 uge i forvejen fra den ønskede indflytningsdato, og arrangere detaljerne for din flytning på mailen ivaylo@knord.dk.